Nieuw kabinet zet sterk in op verduurzaming van woningen

Home / Nieuws

Het nieuwe kabinet maakt van verduurzaming van woningen een belangrijk speerpunt. Vooral huizen met een slecht energielabel (E, F of G) krijgen extra aandacht. Huurwoningen met zo’n label moeten vóór 2029 worden verbeterd. In de praktijk betekent dit waarschijnlijk dat meer van deze woningen in de verkoop zullen komen. De koper zal de verduurzamingsslag dan zelf moeten maken.